Dagen med stort D

Då var det hänt.

Klockan 08.15 ringde klockan imorse men då hade jag redan varit vaken sen sju. Jag var spänd och nyfiken och visste att snart skulle allvaret ta vid. Skrapade ihop det jag skulle ha med mig o insåg att jag glömt köpa en vit ballong som jag var tillsagd att ta med mig, o tänkte att jag får säga att den snallade in sig i hjulet på cykeln o ströks från denna värld.

Påväg till universitetet fick jag erfara hur det känns att cykla Tour de France. Vid varje korsning tillslöt sig ännu några cykliser till vår snabbt växande massa som masade sig ut mot universitetet. Väl där framme han jag knappt låsa cykeln innan en lila herre slängde sig över och gapandes på danska skrek "biomekanik!" o pekade på mig med ett långt lila finger. Snart var jag insnallad i en grupp andra vittröjade varelser och blev ivägskickad på en turné inne på universitetet. Skulle vi gå upp där? in här? ut där? bak där? ut och in här? fram där?
Ja hur som helst kom vi fram någonstans någongång o hade inte memorerat vägen så att jag eventuellt skulle kunna ta mig tillbaka. Men jag hade lyckats införskaffa mig en ballong.

Efter det följde en föreläsning med några roliga upptåg i den lilla föreläsningssalen o jag blev sen grupperad som orangutang.
Orangutangerna fick sen följa med till ett klassrum o leka en mycket intressant namnlek. Man skulle som i alla namnlekar säga sitt eget namn och allas namn som hade sagt sitt namn innan en själv. Stackars jag som är förvirrad i vanliga fall kunde ju knappt komma ihåg vad jag hette själv när jag väl skulle berätta det.
Inte nog med att man skulle minnas allas namn, man skulle och lägga till en kroppsdel eller liknande med samma bokstav som sitt förnamn. Så Peter kommer för evigt att vara känd som Peter Penis o Pernilla som Pernilla Prostata. Intressant.
Sen har vi ju också Kristoffer Knä, Öyster Öra, Tommy tjocktarm och Hanna hjärta.
Jag hade det lite knivigare dock. Maria Mage, ja det blir bra. Nehe? Det snodde Martin. Maria Muskel, mycket bra! Nehe, det snodde Matilda. Maria Membran då? Nej det blev Mai- Tone Membran istället o så vidare och så vidare. I sista sekund kom jag på vad jag givetvis var. Maria Mun var namnet!


Snart var jag riktigt riktigt hungrig o då tröck de en macka och en starköl i handen på mig, universitetet bjuder. Universitet som bjuder på starköl mitt på blanka dan, ja, jag kommer nog att trivas här.


Ikväll är det utgång men jag ska nog ta det lugnt. Det börjar nu bli ökänt va klen jag blir av lite alkohol o redan klockan nio imorgon måste Peter Penis, Kristoffer knä, Maria Mun o alla de övriga inställa sig för nya upptåg.

På gensyn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0