Prisad vare skatteåterbäringen!

Ibland tycker jag inte om skatteverket, men andra gånger gör jag det ändå. Detta är en sådan gång.

Jag satt här på internet och undvek aktivt alla mina plikter och åtaganden som student och fördrev min nya sysselsättning: Klädspaning! Inte för att jag handlar något, jag bara klämmer och känner på idén om att jag är potentiell ägare till alla dedär sakerna..

Nelly.dk eller Nelly.se är därför flitigt besökt av mig. Men som sagt har de hittills inte tjänat några pengar på mig..
Men så fann jag mig en klänning, som jag föll fullkommligt för. Jag insåg snabbt att om jag hade den skulle hela världen falla för mina fötter och följa min minsta vink (= precis som jag vill ha det, ty jag är uppmärksamhetsberoende). Men när jag skulle beställa var den försvunnen. Vafalls?! Tydligen var det fler som visste vilka magiska krafter denna skapelse till beklädning hade...

Så jag letade vidare.. Men ingen i dess like fanns det på flera veckor..

Men just idag, av alla mina dagar, befann sig den där på sidan igen! Den är åter i lager! Jublandet gick snart över i ett illa trumpetande (ni vet sådär som det blir i t.ex. Shrek 2 och de ankommer till slottet och kliver ur lökvagnen, och den fina musiken fallerar på någon sekund i ett gnisslande kluster av besvikna toner)... Nu var det ju dethär med pengar, eftersom det är december suger julklappar redan mycket av den lilla kassan, så jag fick nog klara mig utan iallafall..

Men som för att jag trodde på ett mirakel (som aldrig brukar ske) så loggade jag ändå in på banken och önskade att det stod mer där än vad jag hade beräknat. Och hör och häpna! Det gjorde det! Mer än alldeles tillräckligt och lite till! Jag höll på att ramla av stolen, klänningen ger mig uppenbarligen redan de magiska krafterna jag länge velat ha.

Det är där skatteåterbäringen kommer in i bilden. Inte helt ont anande sitter man här och får en hel drös med pengar inslängd på kontot mitt i december! Sicken lycka! Idag är skatteverket omtyckt.

Så nu ska här beordras klänning, nelly kommer få en chock när det äntligen inkommer en order från min ip-adress. Nu vill jag bara få min nya klädnad innan nyår, så jag kan börja min regeringstid lagom till starten av 2010 (och att jag även ska få byxorna och strumpbyxorna jag slängde med, i min plötsliga eufori av rikedom)

Ps. Skåda skönheten och förstå min kommande regentstid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0