Det är synd om mig

Statistik är gjort för idioter, av idioter. Då jag inte är en idiot, så kan jag inte förstå det.

Denna dag började bra med fantastiskt humör och välutsövdt samvete, vilket gjorde att framgångarna på läserifronten gick med fantastisk bravur. Det gick till och med så bra att jag tänkte att jag skulle lägga mig lite före i tidsskemat och läsa lite statistik som annars dedikerats endast till fredagar pga min föregågna historia med just detta ämne. Jag hade tydligen glömt varför jag dedikerat statistikläsandet på detta vis.

Så efter att i rask humör slagit upp alla böcker och storslaget tänk på alla tal som jag skulle få räknade och gjorda stupade jag redan på första ansats. Till råga på allt var det en uppgift som jag redan räknat, och som endast skulle renskrivas, men jag kunde inte förstå hur jag räknat eller hur det skulle räknas, även fast jag var säker på att det som stod där var rätt. Så då kom de fantastiska uppiggande tankarna på besök och jag grät ner hela statistikboken i självömkan om min dumhet.

Så som ni nu misstänker fick jag ju ingenting gjort, förutom att förstöra mitt glada humör. Nu är jag jättesur och arg och irriterad och vet inte alls vad jag ska ta mig till. Jag vill endast lägga mig i soffan och okynnesäta allt för stora mängder choklad till något god film.

Hur som helst snubblade jag över någonting roligt i min immunologibok imorse innan mitt humör gick och kapsejsade: "...gonococci resistant to quinolones have become a serious problem in Southeast Asia, and resistant strains are being reported with increasing frequency in Hawaii, California, and elsewhere among men who have sex with men." - nu kanske det är jag som läser in saker mer än det som egentligen står där, men det var ju så jag upplevde det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0