Slappis

Jag måste säga att jag starkt gillar modul 7 (kursen som vi läser just nu och de kommande 5 veckorna). Alldeles lagom lite att göra. Fortsätt gärna så. Kan iofs ha något att göra med att jag överlevt modul 6 (den kursen vi läste de senaste 9 veckorna), och nu anser mig som odödlig.

Idag har jag varit oootroligt produktiv och producerat noter i word-dokument här på datorn, ypperligt fina sådana också skall tilläggas! Kommer bli en fröjd att läsa dem igen, om jag återfinner dem..

Helgen spenderades med tv-spel och Irish-coffee- drickande till de sena nattimmarna, jag tyckte jag behövde det efter min hårda sjuklingsvecka. Produktiviteten låg alltså på minus under v. 7, hemskt trevligt för mitt sinne. Jag tycker det är fantastiskt skönt att slappna av. Igen; credit till MB7, fortsätt gärna så!

Annars kan jag berätta att har det börjat suga till i spenderar-tarmen. Jag är mycket sugen på en ny liten dator som kan arkivera mitt skol-liv (och mitt övriga liv) med betoning på liten. Hittade den perfekta primadonnan för 11 000 DKK. Jag tycker det är lite synd att jag har spenderarbehov och smak som ligger över min budget. Är väl fast med denhär dum-burken tills bättre tider finns på inkasseringsfronten.
Som straff på moset och vid hot om utbyte har dock denna dator börjat kapsejsa, och jag undrar varför den ska behöva bli så himla upprörd bara för att jag ville gå vidare med mitt liv. Jag hade också en ypperlig tanke om att mamma skulle få ärva eländet efter mitt eventuella inköp av en ny dator, men det kommer ju inte gå för sig om den ska hålla på å gnabbas och gräla hela tiden.

I övrigt väntar en klämma-klämma afton på sjukhuset där jag ska öva inför min knäcka-knäcka behandling av Gitte imorgon. Förhoppningsvis ska mina talanger på bryt- och bändfronten antecknas på papper till fakultetets belåtenhet. Får se hur det går med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0