Krumelur

Ja, nu skulle jag kunna spendera ett antal rader till att klaga av mig lite. Men eftersom jag inte är den utelämnande typen av mig så blir det nog inget av med det.

Lite irriterande när de mest triviala saker inte vill fungera dock, som att sova. Spenderade gårdagens natt med att titta på plogbilarna (traktorer med skopor, då Danmark avsaknar sådana specialitéter som plogbilar) köra fram och tillbaka och röja bort snön, mer eller mindre effektivt. Stackars Odensebönderna, köra plogbil om nätterna, mata kossor om dagarna. Sova som är så ypperligt trevligt, skall tydligen inte förunnas. Kanske har jag förbrukat min ranson, kanske bönderna också. Skulle inte vara särdeles chockerande, men i synnerhet orättvist. I alla fall i mitt fall.

Kanske försöker någon säga mig något, lära mig något. Som vanligt är jag kass på att lyssna. Jag är den talande typen! Börjar bli måttligt less på att fundera på vem eller vad som vill mig ett eller annat, kan man inte bara få en färdig manual? Döma av att jag alltid slänger manualen det första jag gör när jag fått en ny pryl, skulle jag väl inte använda den dock. Men man kan ju alltid gnälla, för jag vill starkt hävda att jag aldrig fått någon. Jag gnäller över något som jag inte vet vad det är eller vad det vill, alltså.

Kanske skulle åka till ett varmt land och dansa på en bardisk och färga håret blondt helt enkelt. Strider dock mot mina prestationsprinciper, men det ryktas om att det är de som borde ifrågasättas. Jag gillar dock inte att ifrågasätta saker som tidigare fungerat utmärkt. Jag är väl en liten fegis. Nöjer väl mig med att färga håret blondt. Vad tror ni om det?

Sedär, det vart lite klagomål iallafall.

Jag ska sluta fundera så mycket. Ser ut att kugga många tentor dock. Ska väl lära mig något på den strapatsen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0