Sibirien-kryssning

Låter fruktanssvärt kallt. Ser framför mig en hög med blåfrusna människor i badkläder som SKA äta ute för de är på semester. Ungefär som svenskar som försöker lura i sig att det är varmt i 20gradigt blåsväder bara för att solen skiner. Därför kommer detta inlägg inte handla något what-so-ever om det.

Onsdag. Pusta ut och ladda om dagen. Varför tror då min hjärna att saker nu är över och börjar slappna av? Vi är ju bara halvvägs genom dethär!

Eller så har den helt enkelt gett upp och flyttat ut p.g.a. att jag inte kan tillräckligt och omöjligt kan fixa att läsa in det på 1-2 dagar. Så kan det nämligen också vara, skulle inte förvåna mig ett dugg. När jag sitter och tänker på vad jag egentligen lärt mig här under 1,5 år så kommer jag inte tänka på något. Jo kanske att min anatomi och mitt latinska vokabulär är betydligt förbättrat och består lite mer än av "det är här en arm och den kan böjas, och magen det är ett stort svart hål" vilket var ungefär all uppfattning om kroppen jag hade innan. Nu kan jag iallafall säga (skriva) det på latin. Men det hjälpte mig inte särskilt mycket i det som de kommer fråga mig om på fredag, tror jag. Så mycket vet jag om det som kommer på tentan på fredag. I så fall ska jag ha en himla tjottablängatur, men det vet vi ju sen innan att det inte brukar förekomma. Och hade turen förkommit så hade/har jag säkert redan förbrukat min ranson. Typiskt. Känns som om tur inte är något man borde fara å slänga med. Jag ska sluta spela tur-relaterade spel som Yatzy, kortspel och volleyboll.

I övrigt och angående mina storslagna planer om att radikalt ändra utséende (hårfärg, vilket ju är väldigt radikalt för att vara säkra mig, och som jag just bestämde innan detta stycke så skall vi inte förbruka mer av min tur till sådana slöseriheter!) har jag kommit till vissa tvivel. Varför ändra på ett vinnande koncept? Anledning till att jag sett ut såhär är väl helt enkelt för att det är snyggt, och Gud skola veta att jag har minsann inte haft några problem på att-vara-snygg-fronten. Jag konkluderar återigen: Klurig fråga detdär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0