Mitt liv i en liten väska

Då jag efter två veckors idogt slitande (som visserligen inte var i närheten av så idogt som jag försöker få det att låta som) och två veckors idogt spenderande på sofflocket (som var betydligt mer idogt än vad man kanske kan föreställa sig), är det alltså dags att packa väskan och åka hem till Herrö.

Fast då resan inte går direkt till Herrö och inte direkt därifrån och tillbaka hit, innebär det att det är många förnödenheter som skall med. Efter hårt ransonerande (och då menar jag hårt!) har jag fortfarande problem med att få plats i min fjällrävensäck. Dom små rackarna är tydligen inte så stora som man tror.

Denna strapats att klämma ner mina ägodelar på minst möjliga plats visade sig hårdare än jag trodde. För tillfället är väskan stängd men dragkedjorna ser ut att ge vika vilken sekund som helst med en hastighet nog att lossna och flyga till månen. Men några av de saker som absolut måste med ligger fortfarande utanför säcken! Hmpf.

Så nu är det vilopaus, regruppering, och matlagande. Vilket är i sig en intressant diskussion, då "resa-bort-och-ska-äta-ur-kyl-och-frys"-menyn är ett fenomen i sig. Idag bjuds det på strips och köttfärssås, vilket inte är det värsta jag sett från denna meny i mina strax-innan resa-bort-dagar. Vad sägs som kall ärtsoppa på hårdbröd (faktiskt rätt gott!) eller halvrinnig mos med sill och ärt-majs-mystisk vit grönsak-blandning (inte så gott som man kanske tror). Resa-bort-och-ska-äta-ur-kyl-och-frys-menyn är ganska lik "jag-har-inga-stackars-studentpengar-kvar"-menyn och "stängt-på-söndag/orkar-inte-gå-och-handla"-menyn.

Nu börjar jag fundera på om jag ska ge upp fjällrävensäcken och gå över till Haglöfs. Månne den rymma lite mer volym?

Och hu vad jag är sugen på kanelbulle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0