Rensa och städa ut

När mitt sinne befinner sig i uppror mot gruppmedlemmar som inte gör de som det som de ska, och inte heller i tid, börjar det klia vansinnigt i fingrarna på mig. Det är som att min frustration över att andra drar ner mig i skiten klösande och klamrande försöker grabba sig fast i de höga standarder som jag vanligtvis brukar följa. Det är eländigt att jag ska behöva vara så himla trevlig, för en del skulle behöva höra ett och annat. Rent nu har jag faktiskt ett och annat jag skulle kunna säga till vissa och det skulle inte vara de rosigaste orden en valfri gudomlig skapare skulle ha lagt i min mun!

Därför har jag storslaget spenderat kvällen med att rensa min garderob. Obarmhärtigt slängdes gamla som nya trasor ut för att aldrig återvända till galgens hängade vrå. Jag blev förvånad över hur mycket saker som tidigare överlevt mina liknande strövartåg, antagligen då som nu förorsakat av samma tidigare nämnda frustration. En del saker har bönat och bett om att blivit slängda för länge sedan, andra obekväma till tusen och aldrig använda. Nu blinkar iallafall tomma galgar redo att fyllas med nytt! Så snart tentamen är över skall jag ge mig ut över markerna i jakt på nya beklädnader. Denna gång svär jag att bara köpa sånt jag faktiskt gillar och passar i just då, och inte sådant som man tappert försöker inbilla sig att man passar i.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0