Snö

Nu börjar det längtas i mig igen efter snön, denna tinglande, glimmande vitkorniga massa som bonar om oss alla när kylan faller på. Och med oss alla menar jag alla i norden.

Jag vet att det kanske är lite tidigt, men när det regnat, blåst och varit grått och kallt konstant i en vecka börjar man kapitulera. Då kan man lika gärna gå vidare i årstidstiden liksom!

Valet var en spännande upplevelse. Ska bli intressant att se hur regeringen kommer se ut. Att det fortfarande finns en chans till att alliansen får egen majoritet känns ju som en riktigt spännande rysare! Läs mer här om ni vill: http://www.dn.se/nyheter/valet2010/alliansen-kan-annu-fa-egen-majoritet-1.1174370

Annars ser mitt kök ut som ett bombnedslag. Jag gjorde mos häromdagen, i en kanske lite liten kastrull, så moset flög lite omkring. Sen brukar jag riva morötter också, och de har också en förkärlek till att flyga omkring. Och sen har jag ett diskberg på det, som jag hållit mig aktivt ifrån genom att jag nu diskar den tallrik jag precis använt (som är den sista rena som fanns i skåpet) vilket gör att jag har alltid en ren tallrik. Trasan vet jag inte ens var den är längre, men jag tror den ligger längst ner under diskberget. Ish.

Annars har jag besynnerliga drömmar. Jag är fast i något gammalt, vill vidare och framåt, men blir låst fast och tvingad att stanna kvar. Jag gråter och gråter, förtvivlad som jag är, men tillslut har de hjärntvättat mig så jag inte längre vet vad jag ville vidare till. Jag vet bara att jag mår dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0