Ursäkta mig

Jag ursäktar den sena uppdateringen på månadens prövning. Den skylls två saker:
1. Jag avslutade Aprilmånadens prövning med att bita av samtliga naglar i ett enda naffs. Detta till inget vad jag kan se utomstående stressmoment, utan bara i stundens hetta. Vad nu denna hetta bestod i är oklart, då jag tittade på kungabröllop på tv och var allmänt seg. Hela tiden ekade en lite röst i mitt huvud som sammanbitet, surt och något uppgivande sade "detta är nog ingen bra idé".
2. Jag åkte på en hejdundrande matförgiftning. Tror jag. Jag spenderade hur som helst tiden mellan 05.00-07.00(!) på knä tilbedjande den ovala toalettskålen spyendes galla. Mellan de häftiga uppkastningarna kämpade jag efter luft och skyndade att svälja i mig lite vatten så det iaf skulle finnas någonting att kräkas upp i nästa omgång. Jag är helt säker på att jag svimmade ett par gånger där inne, gissningsvis av syrebrist, men som tur är är toaletten inte större än en skrubb och det är således orimligt att falla hårt ned i golvet där. Man stöds liksom bara lite lätt upp mot väggen istället. Allt detta till ekot av någon E-type låt som gick runt runt i huvet(?). Bäst av allt var att jag inte kan texten till den där förbaskade låten, vilket gjorde att samma lilla stycke av refrängen spann runt som en hackande skiva.

Jag bjuder nu istället på ett extra långt inlägg som plåster på såren!

Så nu har jag alltså slickat mina sår och kommit fram till att kräkas oavbrutet i två timmar är fantastisk magmuskelträning samt att hårt kakelgolv inte är särskilt snällt mot knäna. Månadens prövning skall således bestå i att avstå från allt mag-sjukdomsframkallande förtärbart såsom ägg, kyckling, fisk, skaldjur, godis, kakor och alkohol osv. Skämt åsido. Jag tänker iaf ligga lågt med det ett par dagar. Förutom godis, kakor och alkohol som jag önskar att bannlysa långt bort sedan påskens festligheter. Iaf tills nästa helg, för då ska jag på möhippa. Hehu.

Något annat intressant inträffade idag. Efter att ha hämtat mig från min fantastiska magträning gick jag och tränade, och så inträffar något som iaf inte är första gången. Sist det inträffade höll vedkommande på att dislokera skuldran för mig. Någon (som i alla tillfällen jag varit med om har varit en man) kommer fram och påpekar min träning. Att jag gör si eller så och istället borde göra ditt eller datt. Detta till att jag måste ta mig ur mitt "jädrar-anamma-nu-ska-vi-ta-i-tills-vi-skiter-på-oss-gaaaaaaaaaaah"-mantra som jag repeterar i huvet och samtidigt måste plogga ur öronpropparna som dundrar passande musik in i min hjärnskål och ställa om mitt "mode" från "blod, svett och tårar" till "konversation". Så när personen (mannen) förklarat sitt ärende och gett mig passande tips börjar jag lagomt förstå vad saken gäller sisådär passande precis tills när han går. Så kvar står jag med lyfta förvirrade ögonbryn och totalt avbruten tränings-anda. För efter detta är allt jag kan tänka:

För det första: Detta är mycket oroväckande. Det är alltså personer som KOLLAR på mig medans jag stånkar och stönar, lyfter och vrider, kämpar och sliter så håret står åt alla håll, svetten sprutar och är röd och uppblåst i ansiktet som pappas illröda lufttryckspump? Kan det rent av vara så att jag till trots av dessa träningsassocierade attribut är så förbaskat snygg så karlarna bara MÅSTE komma på en anledning att få prata med mig? Helt plötsligt verkar de sminkade fitnessdamerna inte så oförstådda längre. De lider av fitnessnoja*, något som jag inte är långt från att få.

För det andra: Är jag så förbaskat dålig på att träna att karlarna måste komma till min undsättning ända från receptionen på bottenvåningen (jag tränar på tredje våningen)? Detta baserar jag på att killen hade en t-shirt med gymmets logo på, men detta behöver inte betyda att han nödvändigtvis jobbar där. Han kan ju bara ha vunnit (alt. köpt den) och nu missbrukar dess autoritet för att få prata med fina damer.

För det tredje: HUR många håller koll på vad JAG tränar under tiden DE tränar? Har de inte bättre saker för sig på gymmet? Som föreslagsvis ATT TRÄNA?! Själv skulle jag inte kunna identifiera en enda som varit på gymmet med mig idag. Förutom den förbaskade snubben som skulle lägga sig i min träning. Sen att han rentav faktiskt hade goda tips som faktiskt hjälpte en hel del IS BESIDE THE POINT!

Jag avslutade iaf min träningssession med att ignorera snubben när jag mötte honom i trappen. Istället glodde jag olmsk ned på varje trappsteg jag tog och svängde frestande med stjärten. Så om han trodde att hans fantastiskt ridderliga insats skulle hjälpa honom att få prinsessan i historien så tog han FEL! Hoppas han sprider ryktet till sina övriga riddar-kompisar så de lämnar mig ifred nästa gång.

* Fitnessnoja är ett nybildad uttryck jag utvecklat för fenomenet "hjälp-det-finns-alltså-folk-som-spanar-in-andra-på-gymmet-och-jag-måste-därför-se-bra-ut-även-där-CRAP!".

Kommentarer
Postat av: spiderchick

sv. hihi jag vet inte jag. Det är säkert jag som säger "fel". Fast bara man fattar vad man menar så är ju inget egentligen fel, har jag fått lära mig ;-)

2011-05-24 @ 14:49:58
URL: http://spiderchick.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0