Det här med att läsa medicin...

... Är farligt för hälsan har jag märkt.

Jag har under de senaste tre åren haft bröstcancer, lungcancer, hjärtfel, diverse blodsjukdomar, ovariecancer, tarmcancer, muskelsjukdomar, saknade revben och muskler, extra revben och muskler, och nu mitt senaste påfund: osynlig könssjukdom.

Varför dessa sjukdomar uppstått hos mig är osäkert, men har antagligen något att göra med att jag blivit extremt hypokondrisk sedan någon tryckte massiva böcker fyllda med sjukdomar i mina händer. Det senaste påfundet grundar sig dock i en artikel som jag läste idag om en relativt ny och osynlig könssjukdom som orsakas av mycobakterium genitalia, som jag nu alltså har. Detta kommer troligtvis leda till infertilitet och så småningom min död.

För jag menar, är man säker på att maskineriet fungerar?! Här går vi (för jag är säker på att jag inte är ensam) och säger att "när jag blir si eller så gammal, ja då ska jag skaffa barn". Som om vi kallt räknar med att allt kommer gå som smort. Inget stopp i maskineriet, och inga problem på de små liven heller. Men kan man verkligen vara säker på det?

Så nu ska jag gå och psykologisera mig själv ut ur denna (antagliga) hypokondriska situation, alt. göra mig själv gravid. Om jag nu kan.


Så här ser jag ut när jag hypokondriserar. Inte helt frisk alltså.

Pyttsan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0