Hej huvudvärk

Efter att ha haft min fader på besök har jag liksom inte riktigt kommit tillbaka i pluggrutinerna igen. Idag t.ex. vankades det 4 timmars föreläsning, men så vaknar jag med en huvudvärk redo att nocka gudarna.

Och det är inte så att jag förtjänar det. Jag har inte festat eller gjort andra obscura tillbud. Bara sovit och möjligtvis ätit för mycket choklad.

Jag är dessutom mycket ovan vid huvudvärk, i synnerhet sådan som har som mål att spräcka hjärnskålen. Några tips från huvudsvärksvana personer därute?

Min metod hittills har varit att försöka sova bort eländet. Det har gått lite sisådär. Jag har halvsovit och drömt drömmar om snorungar som kastat stenar i huvudet på mig och dessutom kunde jag inte se ordentligt. Huvudet gick liksom inte att rikta åt det håll jag vill, håret (som jag ju inte har längre) faller ner och blockar min syn samt ögonen går inte att öppna. Rätt obehagligt faktiskt (speciellt när man behöver jaga snorungar).

Nu ska väl jag och min huvudvärk ta och släpa oss ner till tvättstugan iallafall och sen kanske den kan få för sig att släppa lite grann så att jag kan trycka in lite kunskap om hjärtsjukdomar istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0