Märkligt

Märkliga drömmar har börjat smyga sin på mig om nätterna (alltså mer märkliga än vanligt för att vara mig). På senaste tiden har jag haft distansförhållande med Johnny Depp, där vi höll liv i relationen genom att skicka ett ilsket tigerlejon mellan varandra, samt bergsbestigit hemliga heliga platser genom en dusch och suttit uppe bland molnen och läst självbiografier skrivna av mina barndomskompisar (där jag inte blivit nämnd eftersom jag varit så "grå"). Men en av dom måste ha tagit rekordet.

En tidigare bekant till mig valde att inte fortsätta livet med oss andra för ganska precis fyra år sedan. Detta har jag inte riktigt tänkt på föränn denna dröm kom till mig.

I drömmen var denna människa fortfarande vid liv. Personen var glad och lycklig, liksom den lyckligt ovetande familjen. Men eftersom jag visste vad som komma skulle, mådde jag väldigt dåligt och kände mig kluven. Skulle jag göra något? Skulle jag säga något? Jag såg ju en chans att kunna rädda någon här, men hade personen kommit på tankarna om att avsluta sitt liv ännu? Annars kunde det ju bli en väldigt märklig situation, där jag kanske t.o.m. skulle komma att plantera idén i huvet på människan.

Samtidigt så ekade en övertroisk röst i mitt huvud: "Du ska inte lägga dig i ödets förlopp - det kan komma att få stora hävstångseffekter". Jag kunde inte avgöra om detta var en idé jag fått från filmer eller generell uppfattning om att inte störa makterna, men och andra sidan kunde jag ju tycka att jag kunde hjälpa många från smärta och lidelse för något som kan kännas så onödigt.

Men jag gjorde inget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0