Kobe

Kobe! Den lilla stora staden bredvid (men enligt mig ihopsittande) Osaka med Fisk- och matkulturen som högsta intresse.


Välkomstmiddag hos familjen. Mamman skulle visa sig vara en utmärkt kock och jag kommer antagligen aldrig kunna äta fisk, skaldjur eller misosoppa i dess like igen. Den hemlagade maten satte standarden för hela resan, all mat vi åt någon annanstans jämfördes och mätte inte upp till denna.


Efter välkomstmiddag vankades det utgång. Bilden ovan är den enda vettiga (men fortfarande ovettiga) bilden från klubben vi var på. Mycket bra musik! Dock var Japanerna lite stela av sig, men det hindrade inte mig från att svänga mina lurviga. Klubben kändes i övrigt som något från Matrix. High-tech och minimalistisk, så som jag gillar det.



Vid 4-tiden på morgonen började vi bli trött i fötterna, så då gick vi och sjöng karaoke (!). I japan kan man snacka om städer som aldrig sover. Det var alltid folk ute, men alla betedde sig städat och rent. Till karaoken fick vi lite ramen och juice och andra läckerheter. Antingen var mickarna väldigt snälla eller så var jag mer påverkad än jag trodde, för det lät inte så dåligt för någon av oss. Trevligt trevligt!



Här är klockan 06.00 och vi väntar på bussen hem. För mig var ju klockan runt 11 på kvällen, så jag kände mig faktiskt inte så sliten. Somnade dock omedelbart när huvudet träffade kudden.



När jag vaknade har det kommit en liten bebis i teddybjörnsdräkt på besök. Mattan är uppvärmd och mysig och jag somnade själv ett par gången på den (som en annan katt). Materialet är i övrigt i samma färg och material som din tröja Pilla!



Sedan vankades det 60-årsfest. Vi sjöng svenska födelsedagssången och fick sedan fullt upp med att översätta den. Texten lät mycket mer exotisk på engelska, tycker jag själv.



Dagen efter det tog vi oss in på stan och shoppade lite, och tog en tur förbi Chinatown i Kobe, vilket givetvis hoppbilds-dokumenterades.



Och hade jag varit Bruce Lee så hade jag sett ut sådär. Ser mest skitnödig ut, om du frågar mig.

Kommentarer
Postat av: Pilla

Ååh, låter som ni haft en trevlig resa :)

Du passar jättebra i ny håret!

Gillar bäbisoverallen!



Kram

2012-04-17 @ 22:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0