Kyoto

Resan gick vidare mot Kyoto! Kulturstaden, även för inhemska Japaner.


Där tog vi oss en sväng förbi Guldpaviljongen, inte så pjåkigt om jag får säga det själv. Vi stannade även till på ett "public bath" med massa härligt bad, men det bidde inte så många bilder därifrån (givetvis...)

Sen vankades det regnväder och vi satte oss på ett Café och drack apelsinte och jag läste min nya införskaffade Zen-bok. Caféet hade också inte lite söt nickandes filur i fönstret.


Här är en bild på ett tempel, kändes extremt vikinga-aktigt tycker jag. Templet låg i närheten av den Shukubo, som vi skulle sova på (Buddhisttempel).


Bilden på porten utanför Shukubon. Väl inne i templet fick vi delta i morgonbön med en mycket skraltig och sjuk liten munk, som jag var rädd skulle ramla ihop när som helst. Men han klarade sig. Iallafall vad jag vet...


Vi fick oss också lite shopping i Kyoto. Där hittade jag en jätteTotoro och blev såhär glad




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0