Avokadoglass

Här ska ni få ett smaskigt recept lagom till sommarens slut. Det är antagligen stulet från någon annan bloggstackare för några herrans månader sen som jag inte ens minns namnet på. Men det är iallafall, tro det eller ej, inte är alltför onyttigt.

2 port (om man är girig, som jag)

Ingredienser (grundsmet)
* 2 frusna bananer (gärna minst 24h)
* 1 avokado (på gränsen till övermogen, omogen avokado ger mer avokadosmak i glassen)
* ev 1-2 msk youghurt, om man är till det, gärna med mycket fett om man ändå ska.

Mikra bananerna i 10-30 sek (beroende på viljan i din microvågsugn, vår är mycket övervillig), de ska fortfarande vara frusna, men så de blir lättare att skala.
Skala och kärna ur avocadon och blanda de skalade bananerna, avokadon och den ev. youghurten i en matberedare och mixa till en slät smet.

Smaker:
Välj en, eller alla, om man är girig (inte som jag)

Choklad: 2msk kakako och 2 tsk vaniljsocker mixas ner i smeten. Är man modig kan man höfta lite och smaka sig fram till sin favoritchokladhalt.

Chokladcocos: som ovanstående + 0,5 dl cocosflingor

Hallon: mixa ner 0,75dl frysta hallon

Blåbär: mixa ner 0,75 dl frysta blåbär

Etc etc..

Ni är väl inga nötter heller:P

Jag tipsar er absolut att prova, det är över allt förväntan, smakar otroligt gott och likt det onyttigare alternativet oförskämt mycket.

Smaklig glasstid!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0