Misstänkt orsak till trasig telefon

Eftersom mobilen har börjat klaga på sistone har jag börjat fundera på orsaken till detta (förutom min sinande ekonomi).

Det kan möjligtvis ha något att höra med mitt jolle-seglande i somras.

Låt mig förtälla:

Det är en solig strålskensdag och vi är i stugan man några vänner. Jag blir givetvis oerhört sugen på att segla den minimala jollen och släpar med mig J till stranden tillsammans med allehandla tillhörigheter som  behövs för att segla enmannajollen.

När vi fått plastbiten i vattnet och lagt i kuddar och roder och andra praktiska ting, inser vi när vi sätter upp seglet att masten sitter löst. Den är typ smått alldeles knäckt vid roten.

Så det blev inte så mycket sjöfarande. Iallafall inte för mig.

Men för min mobiltelefon! När vi precis skulle lämna bryggan med alla seglartingestar får den spatt och hoppar ur min ficka, rakt ner på min fot som graciöst sparkar den några meter ut i vattnet.

Pyttsan.

Men jag hittade den igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0