Klister och frigolit

En av mina nya favoriter på matbordet är riskaka med jordnötssmör (jag vet, det är en fin motsättning med så lite energi som möjligt på mycket yta + så mycket energi som möjligt på liten yta). Detta måste dock ätas med försiktighet.

Detta upptäckte jag efter att ha tagit en stor tugga som kilade fast sig i en perfekt avgjutning av inre övre tandraden, där jordnötssmöret agerade klister.

Sen satt jag där och gapade och krånglade, medans tungan spastiskt försökte pilla ner eländet.

Alltså:
1. Ät jordnötssmörsmackor upp och ner
2. Ta små tuggor

I övrigt heter frigolit flamingo på danska. Vad heter flamingo på danska undrar ni då?

Också flamingo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0