Hungrig

Ibland undrar jag om jag blivit sjuk eller om det bara är tjock-generna som pressar på. Att äta frukost, andra frukost, lunch, fika, andra fika, middag och kvällsfika varje dag torde ju sätta sina spår så småningom.

Men jag är konstant hungrig! Börjar bli trött både på att vara hungrig och på att äta. Kan inte komma på något roligt att äta längre. Äta tonfisk? - nä det åt jag igår. Äta brieost? - nä det åt jag igår. Äta gröt? - nä det åt jag imorse... et.c. et.c. Riktigt lyxproblem alltså. 

Nu sitter jag också i den knipan att kylen och skafferiet är tomt och jag vägrar åka och handla. Men hungrig är jag likväl.

Det kanske slutar när jag läst ut Bilbo - en hobbits äventyr. De äter nämligen också hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0