Bebisuppdateringar

Ja, jag vet ju att ni inte hänger här för att höra om mina krämpor, utan snarare för att få smaskiga nyheter om bebben.

Tyvärr skrapar han ju inte ihop särskilt många spännande poäng dagligen, eftersom han mest sover. Men jag har lyckats skrapa ihop en liten lista med saker som han uppskattar/anser som sina plikter.

1. Köra upp mor och far i ottan. Detta är mycket viktigt. Det tas absolut ingen hänsyn till hur mycket aktivitet natten har innehållit. SENAST klockan åtta skall båda föräldrar vara påklädda och uppegående annars vägrar han att somna om. Men så snart de fått på sig den andra strumpan (och gärna också kavajen) så somnar han stilla och  rofyllt med ett nöjt flin.

2. Dance for me puppet! Ifall dagen innehåller för lite motion för stackars öm moder med sår i magen, ser jag till att det ska dansas - och då menar jag DANSA och inte bara lite gungande i takt samtidigt som man sitter i soffan och försöker vila den stackars slitna ryggen. SHM är mest uppskattad dansmusik.

3. Hänga i bärselen mellan mammas brön (igen, bry dig absolut inte om den stackars ryggen). This is the place! Men som J sa, vem skulle inte vilja hänga där hela dagen om man fick?

4. Sova mellan mamsen och pappsen. Helst ska de ligga nära, nääääääära och tätt. Då sover man som en prins. Ev kan jag dåsa så långt bort i drömvärlden att mamma kanske kan få hinna på toa och göra "nr 2" i fred (om hon skyndar sig).

5. Lyssna på när mamma sjunger vårsånger. Detta ger upphov till största förundrade minen och sen får jag ingen ro överhuvudtaget om det inte fortsätter sjungas (jag har lärt mig ytterligare verser som man ALDRIG sjunger annars för att få lite variation i nynnandet). Det spelar ingen roll hur hes och ouppvärmd och trött jag är, bara det sjungs någorlunda nyanserat och ambitiöst. "Sköna Maj" har blivit blöjbytarsång.

17 tappra dagar och han har ju ändå lyckats finna sin plats, må man säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0