Tentavecka

Nu har jag genomgått två tentor av fyra och är fortfarande i livet. Alltid något.

Kom på att mitt liv faktiskt kommer fortsätta efter fredag denhär veckan, hur det än går med tentor, vilket var en väldigt intressant tanke. Det finns alltså en dag efter fredag den 22:a januari? Världsomvälvade!
När man sätter målet upp mot någonting så blockerar man helt plötsligt ut allt annat, och tänker inte på att efter en fredag kommer det en lördag, iallafall om man har tur. Vilken förändring det blev i sinnesstämning! Det finns alltså ett liv efter tentavecka... Så blev jag helt paff och undrar vad jag ska göra när man inte är superstressad och pressad hela tiden? Vad gör egentligen människor då de inte pluggar?
Jag håller tydligen på att tappa världsuppfattningen. Och jag som trodde man blev smart av att läsa på universitet.

Mina blonderingsplaner bejublades inte utan det röstades istället för att jag skulle bli rödtott. Därför funderar jag på att färga det brunt/svart/mörkt. Klurig fråga detdär. Problemet är ju att om man börjar färga eländet, så måste man ju hålla efter dendär utväxten hela tiden, om man inte vill se ut som att man färgat håret samtidigt som man hade en potta på huvet (ordet pottfrisyr fick just en helt ny innebörd för mig). Samtidigt vill man ju inte se exakt likadan ut i hela sitt liv. Skulle jag träffa nån som inte sett mig på tre år skulle de omedelbart känna igen mig. Tråkigt.

Nu ska jag ta och klämma i mig en fiskhamburgare och sen samla ihop mina trupper igen, så vi är redo till kamp på torsdag och fredag med pennor, papper, sudd och miniräknare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0