Toalettstolsutformning

Idag tänkte jag diskutera ämnet toalettutformning. Detta efter en uppenbarelse jag fått när jag satt på toaletten (där ju uppenbarelser brukar uppenbara sig - av någon anledning).

Jag finner det särdeles intressant, att toaletten utformats som någon slags strut/trumpet/megafon. Utformandet av denna klausett i ren slät yta, oftast av ämnen som porslin, är ju som gjort för ljudtransplantering på långt håll så hela grannskapet ska kunna höra om man råkar släppa sig en liten en när man sitter där å klämmer. Varför?

Inte nog med att toalettstolsmaterialet är ljud-studs-vänligt, de flesta badrum är beklädda med kakel eller andra platta hårda ytor så att ljudet kan studsa åtskilliga gånger utan speciellt fall i styrka.

Förbryllande, och obekvämt. Iaf om man inte är ensam hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0