Pängar

CSN har gått tokigt. Blir alltid lika chockad över ut mycket pengar de pungar ut sådär en gång i halvåret, vilket gör mig till en tillfällig förmögenhetsägare.

Sen trillar verkligheten in och nämner fint att det här är ju pengarna jag ska leva på ända fram till augusti, plus att jag skulle behöva en ny dator (som faktiskt lever upp till namnet bärbar och har en hårddisk på mer än 50), en ny mobiltelefon (som man faktiskt kan skicka sms ifrån), nya glasögon (så att jag faktiskt rent av ser någonting), och ev. också en ny cykel. Dock är ju min cykel lite kult, plus att jag inte trivs med att slänga ut en miljon tusen sådär på en gång, så det kanske får hållas med gnisslandet och knarrandet ett tag till.

I övrigt har jag tänkt prova "de tolv prövningarnas år". Det har gått lite.... dåligt. Min första prövning (att faktiskt kliva upp när klockan ringer och inte bara stänga av den) har fungerat... inte alls. Jo det fungerade första dagen, sen gjorde det inte det längre. Tänk om det ändå kunde vara lite karaktär i mig också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0