Tokyo!

Så slängde vi oss på 300km/h-tåget Shinkansen, och kom oss till Tokyo. Där hade vi hotell i Shibuya, med den kända Shibuya-korsningen


Som inte alls var så stor som jag trodde att den skulle vara, eller så stor som det ser ut som på bilden. Men mycket folk var det.

Jag fick mig även en bild vid Hachiko


I Tokyo är det ju också obligatoriskt att besöka en arkadhall i Akihabara, så det gjorde vi


Det var extremt högljutt, blinkande, bluppande och allmänt frenetiskt. Hjärnan fick gå på högvarv och efter ett tag började mina öron det då bestämdaste säga ifrån och körde ut mig. Men innan dess fick jag mig en bild på när jag spelar ett skjuta-skjuta spel.


Vilket ser mycket coolare ut än det var. Jag dog mest omedelbart.

Vi svängde även förbi några gamla nostalgiska spelaffärer och hittade gamla godingar


Och kom även förbi ett basebollmatch i Tokyo Dome, vilket givetvis hopp-dokumenterades


Säsongen hade precist startat så trots att det bara var tisdagkväll så var det uppskattningsvis ca 35000 personer där (ej fullsatt).


Jag fick mig en svensk pannkaka med banan och grädde (tjockmanometern gick genast i topp)


Så till höjdpunkten med hela resan, Ghiblimuseét!



Tyvärr blev det inte så många bilder därifrån, för det var kameraförbud. Men så glad och harmonisk jag kände mig där! Ville aldrig åka därifrån. Kände mig extremt inspirerad på många nivåer, jag blev till och med sugen på att måla (JAG (pek pek), MÅLA!) men de tankarna dödades så snart jag kom hem och insåg att jag målar som en skata som bara har en klo. Mjaja, det var mysigt så länge jag var där, och rekommenderar alla som är i Tokyo att åka dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0