Pyttsan!

Ja, för dom som inte vet har jag (ett relativt nytt) överdrivet intresse för Svenska Kungafamiljen (samt övriga kungligheter). Det har faktiskt skridit till en sådan grad och blivit så illa att jag började storböla av lycka i Munchens tunnelbana när jag fick reda på att Kronprinsessan Victoria var gravid.

Därför känns det extra värdelöst att inte vara hemma i Sverige (eller där i närheten av SVT:s tv-vågor) idag!

Fast för övrigt, om jag hade haft det hade jag väl inte kunnat titta på Prinsessan Estelles dop ändå, då jag måste sitta inklämd på ett sjukhus (vars avdelning jag nu är på inte är särskilt intressant) hela dagarna (annars går det bra att vara inklämd där, trots solskenet och värmen utanför).

Övervägde starkt att fejka magsjuka och åka på blixtvisit till hemlandet. Dock har jag redan varit magsjuk (på riktigt) tre gånger i år och kände inte för att utmana ödet/karman, trots den viktiga händelsen för fosterlandet.

För pyttsan vad bautasur jag blir en sådan viktig dag som denna! Hmpf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0