Flodhästen

Andra spännande upplevelser med att vara gravid:

1. Man måste applicera Newtons tredje lag om rörelse för att ta sig upp ur sängen på morgonen

2. Det är alltid lika spännande att raka bikinilinjen i blindo.
 
3. Det är ännu mer spännande att hoppas på att man inte (eller iaf inte så mycket) läcker, varenda gång man råkar nysa lite (trots att man står med korsade ben).
 
4. Det är svårt att minnas de tider när både "nummer två" och att sova var en enkel match.
 
5. Varje gång jag försöker vända mig i sömnen spelas ett action-soundtrack upp i huvudet, för att liksom matcha rörelserna och ansträgningen.

6. Det har utvecklats en femstegsteknik för att vända sig från sida till sida (i takt till actionsoundtracket):
1. Försök tryck upp överkroppen en aning över madrassen med ena armen,
2. Vobbla över kroppen till andra sidan,
3. Försök få fatt i kudden som ska ligga under magen (som nu ligger bakom ryggen),
4. Placera kudden och lägg dig ned
5. Vänta på att bebben har funnit sig till rätta i den nya positionen.

7. Jag blänger surt på någon som undrar om jag verkligen åt upp HELA kakan alldeles själv.

8. Man slår på spisen med magen när man försöker vända sig i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0