Do's and dont's

J fick ett mail från en arbetskamrat häromdagen med en link till en artikel: detta skall du INTE göra när din kvinna föder.

Faktum är att jag själv hade resiterat en sådan lista bara någon dag innan.

Här är min lista med instruktioner till J (vi kan kalla dem de 19 budorden):
1. Det ska handla om mig, mig, MIG!
2. Inga sms, telefonsamtal, mail eller röksignaler till släktingar eller vänner, varken om födsel eller något som helst annat för att....
3. ... Det ska handla om mig, Mig, MIG!
4. Stäng helst av mobiltelefonen för jag vill inte råka säga något väldigt elakt till någon av våra släktingar och vänner (observera, jag är extremt bra på att hitta på finurliga svordomar som kan förstöra vilket ego som helst)
5. Jag vill bestämma ALLT, för att....
6. .... Det handlar om mig, MIG MIG!
7. Kom inte och lukta illa, fisar är absolut förbjudet (ja, inte för mig då)
8. Om J kommer i närheten av sin dator, kommer jag att knäcka den över knäet som vilken knäckebrödsmacka som helst för att...
9. ..... Det ska handa om Mig, MIG, MIG!
10. Mata mig med lösgodis i värkpauserna
11. Om jag så hör minsta lilla blipp från någon av spelkonsollerna kommer jag personligen våldsamt felplacera samtliga kontroller och dosor i tv-skärmen, för att....
12. .... Det ska handla om MIG, MIG, MIG!
13. Alla andra elektroniska redskap kommer också gå ett finurligt grymt öde till mötes ifall de stjäl min rättmätiga uppmärksamhet (jag talar här om t.ex. Ds:et eller Mp3spelare)
14. Sitt och titta på mig och uppfyll alla de önskningar som du kan (och gärna några till) under HELA förloppet, för att....
15. .... Det ska handla om MIG MIG MIG!!!!!
16. Följ alla mina order
17. Inga hejarop (jag hatar hejarop)
18. Säg snälla söta ord om hur fantastisk och enastående, o-utbytbar och hjältinneaktig jag är
19. Det ska handla om MIG MIG MIG!!!!! (I can not stress this enough)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0