Förklaringen

Ja J är snäll som engagerar sig i mitt pluggeri han.

Lösningen till de kanske lite märkliga ramsorna är inte så svår som man kan tro. Man ska helt enkelt bara ta första bokstaven i varje ord och ersätta dom med andar ord, som då alltså är min uppgift att komma ihåg. Exempel:

Smaug tog Torins skatt
Ush grymma öde
Gandalf anar ändrat midgård
ber Radagast utforska ödemarken

Översätts till (enkel version)

Symtom
Tecken på infektion
Trauma
Smärta
Urin
Gyn
Ödem
GI-symtom
Andra sjukdomar
Ärftliga sjukdomar
Mediciner
B-symtom
Rökning och alkohol
Utlandsresor
Övrigt

Att minnas allt detta för dessa fyra ramsor är inte så bara heller. Men det hjälper ju!

Kommentarer
Postat av: Cissi

HAHAH! Det är ju helt fantastiskt genialt och fantastiskt svårt (tycker då jag). Jag är fascinerad!

2013-01-28 @ 20:24:46
URL: http://ciliawager.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0