Saftiga nyheter

Här kommer äntligen lite uppdateringar för den som har väntat troget!
 
Jag är äntligen färdig med skolan (tentorna). Nu ska jag bara fylla i papper och plugga till andra saker (hehe). 1 år kvar innan jag ska ta ÄMBETSEXAMEN. Och hur häftigt låter inte det?

Bebben blir 7 veckor imorgon! Stora lilla Herrn! Så stor att jag redan börjat ställa in mig på när han ska flytta hemifrån. Det kommer bli en traumatisk dag för mig, så jag vill gärna förbereda mig i tid.


Sitter (med lite hjälp)

 
 
 
Kan hålla upp huvet (utan hjälp)

Bebben har börjat bli glad när han ser oss! Man kan riktigt se hur leendet sprider sig från öra till öra och det spritter i benen när vi dyker upp i det 50cm skarpa synsfältet. Det är ju förfärligt trevligt för mitt lilla ego som burit och burit och kämpat i flera veckor och känt hur ryggkotorna legat och skavit mot varandra, utan särskilt mycket mer respons än att han slutat skrika/kräkts på mig. Vilket visserligen var trevligt för mina små öron, men kanske inte för mina kläder.

Bärandet är dock inte över. Att gå runt i lägenheten och titta på saker är mycket spännande. Bäst är Totoro-tavlan på bilden här nedan, som vi kan stå och beundra i säkert 20 minuter innan vi drar vidare. Näst bäst är Zelda-speglarna på väggen och att titta ut genom fönstret.



En annan ny favoritlek är härm-leken. Räcker vi ut tungan räcker han ut tungan. Mycket uppskattat av båda parter.

Har varit hos 5v-kontroll där Farbror Doktorn glatt konstaterat "nämen, en liten tjockis!". Eller som J sa, bebben börjar ju t.o.m. bli fet MELLAN skinkorna.

Jag misstänker att jag fått ett nytt namn. Jag går numera under "Uu- Ääh". Detta upprepas högre och högre intill desperation om jag inte kommer i närheten.

 
 
Har vuxit ur sin pyjamas

Jag tror jag sagt ordet "bajs" fler gånger under de här 7v än jag sagt sammanlagt i hela mitt liv.

Jag har nästan utvecklat lappsjuka, men efter en helg utan plugg och fint väder tror jag vi undvek den katastrofen för den här gången.

Det var nog det jag hade att bjuda på nu!

Kommentarer
Postat av: Pernilla P

Vad skönt att du är färdig med tentorna :)
Men så söt han är! Gulleplutt!
Ja, tiden går otroligt fort, jag har nog inte riktigt fattat än att ni har bildat en fin liten familj, känns overkligt men ändå väldigt spännande!

Kram

Svar: Haha, nä inte ens jag har nog fattat det! Det kanske går upp för mig om 15 år ungefär, så kanske jag hinner känna känsla lite innan han flyttar ut..;P
Eelyon

2013-06-03 @ 12:06:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0