Månadsdagen

Idag är bebben 1 månad! Tiden går, klockan slår!

Han har blivit så stor! Varje dag jag vaknar och ser honom så tänker jag "men, vad hände med min lilla bebis? Du är ju så stor!". Undrar om man kommer tänka det resten av sitt liv nu.

Lite nya uppdateringar
1. Fått ett namn (på pappret)

2. Fått en fader (på pappret)

3. Vi har flyttat in i sängen igen. Tidigare sov vi ju på soffan då vi var lite rädd att störa grannarna vansinnigt mycket. Men eftersom han hittills varit så lugn och snäll så har vi vågat oss på att sova i sängen några nätter och bara störa grannarna lite mycket. Får se hur länge det går.

4. Fått socker ända in djupet av dubbelhakorna. Detta uppstod då han prompt skulle sitta i bärselen och jag var vrålhungrig och skulle försöka äta fattiga riddare. Ska man vara besvärlig så kan jag också vara besvärlig. Dock hittade inte jag sockerknurtarna utan det var Josef som fann dem när han skulle bada den lille infantilen.

5. Hållit sin första svenska grillning, i härligt traditionsenligt mantra där vi fick sitta inomhus med våra 4 gäster runt vårt fyrmannabord (med 4 stolar) pga vädret- för den som inte har räknat ut ekvationen så var vi alltså 7 närvarande.

6. Tyvärr utvecklat blöjeksem. Vi har provat lite salvor men det enda som verkligen fungerar är mirakelmedlet och allt i allo-handa bröstmjölk. Skulle inte förvåna mig om det gick att rengöra ugnen med det också.

7. Utvecklat ett någorlunda kommunicerbart skrikande.
Orbok:
 - Öh! = Jag är inte nöjd
 - Iaiaiaiiiiiaaaia = Ledsen, vill gärna kramas
 - IIIIIIIIAAAAAAAAARGHAAAAA BLAFARGA GRURGELSPUTTSIIIIIIAAAA - UÄ UÄ UÄ UÄ UÄ, da capo. = Skitförbannad. Okänd anledning. Knappt att jag duger med mina superbrön till att trösta detta.

 Och den senaste på listan:
 Uuuuuu-Aaaaaah! = okänd betydning. Det låter nöjt och det behöver inte hända något för att han ska sluta tjoa. Jag hoppas på att det är träning för hans första ord. Jag hoppas på "mamma", men ett "Kära mor, du är en exemplarisk utgåva av maternell framgångsaga och inte ens frälsarens moder kan mäta sig med dina heroinska, överväldigande, inspirerande egenskaper" går också bra.

7. Utvecklat stopp i köksavloppet (igen). Något av en fäbless för det Eelyonska palatset.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0