Frankfurt am Main

Japp, då var man hemma igen efter min fyra-dagars resa till Frankfurt, fetare och nöjdare än någonsin!

Jag känner mig som en gräddbulle rullad i choklad- och jordgubbsås spritserad med kräm av valfri sort med strössel på. Vilket ungefär är vilken bakelse som helst i Tyskland. Danskarnas förkärlek till bakelser, bullar och wienerbröd var tydligen inte ett danskt påfund. Jag njöt iaf fullt ut av att synda på en sådan i princip två gånger om dagen under mitt besök.

På vägen ner lyckades jag införsamla en lättare förkylning som höll i sig genom hela resan och släppte ungefär samtidigt som jag anlände till flygplatsen för hemfärd. Men det hindrade inte mig från att sitta ute i gassande sol pimplandes drinkar och god öl! Är de semester så är det!

Mycket fotgängande blir det när man skall uppleva en miljonstad, vilket mina fötter chockartat erfarade. De svarade med att utveckla vattenkuddar på de mest utsatta ställena, vilket i sin tur ledde till att jag inte längre kunde ha mina fin-fina skor utan fick halta iväg och köpa ett par nya. Men jag är ju inte den som är den som blir ledsen för att man "måste" köpa nya fotbeklädnader. Jag är ju trots allt kvinna.

Trots idogt brännande av pengar lyckades jag ändå komma hem med rätt stabil budget kvar. Inte alltid det händer!

Så efter detta fyrdagarsinferno av onyttigheter känner jag mig besudlad inuti och vill nu leva på en kost endast bestående av gröna sura äpplen. Det har nog släppt imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0