Ensam hemma sallad

Nu ska jag berätta om något som ofta brukar inträffa titt som tätt när jag är ensam hemma.

Tankegång: "oooh! Ensam hemma! Så trevligt! Det ska jag fira med att äta en smarrig, nyttig, avsmalnande sallad! Yuppie!"

Så ut i köket far jag och raffsar fram gurkor, tomater, isbergsallad, paprika m.m. samt någon smarrig ost eller dylikt.

Så, skära skära skära, hacka hacka hacka, blanda blanda blanda och vrrr, fräääs vrooom, shomp shomp och klash! Så var det på tallriken ett färgsprakande fyrverkeri av läckerheter.

Och när jag knaprat, knastrat och mumsat som en kanin i ungefär 1,5 min är den smarriga osten eller dylikt slut och jag vill inte ha något mer.

Så kvar på tallriken ligger en glömd grön sörja och i soffan sitter jag och knaprar choklad då ost knappast fyller hela kostcirkeln och knappast fyller magen.

True story.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0