Gött

Det är göttans att ha fått tillbaka sin egen kropp igen. Det känns som om den varit besatt i flera månader.

Och det har den ju. Redan från början kunde jag märka det, innan jag visste att jag var gravid. Någon dag innan jag tog testet (det var lite det som väckte misstanken) var jag på gymmet och kämpade och kämpade, men allt var plötsligt så jobbigt. Som om jag var på väg att bli sjuk.

Som jag har saknat att springa. Jag har varit avundsjuk på andra som jag sett träna, hoppats att de förstått hur göttigt de har det. Springa för allt man har, så det går fort fort med vinden susar i öronen tills lungorna värker. Då lever man. Då känner man hur kompetent kroppen är, hur häftiga saker man kan göra. Vilken gåva det är.

Helt där är jag inte ännu. Men jag kan gå en tur ute och känna att nu är det min kropp igen. De gamla attributen som spenbenen är tillbaka. Jag är inte så svullen på halsen/i ansiktet längre. Givetvis har jag lite nya accessoarer med lite bristningar på rumpan och ett ärr på magen, men whatta heck. Jag kommer ju kunna springa igen.

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Sv: Åh sånt är drygt! Fast denna farmakolog snackar så mycket om allt annat runt om, anekdoter, gammal historia, etc. Intressant på sitt vis men man vill typ bara shout out att kom till skoooott. Haha. Men att skriva upp sakerna än att läsa dem på en handout är mycket bättre ur ett inlärningssyfte, håller med. :)

Och kommentaren om jästen - you nailed it! ;-)

2013-04-27 @ 11:33:33
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0