Rutiner

Rutiner innan jag lämnade lägenheten, förr och nu:

Förr: Borsta håret, välj frisyr, styla frisyr, puda näsan, förskräckas över den röda pricken på näsan, borsta tänderna, välja kläder, klä på sig, oja sig lite till över pricken på näsan, byta outfit, fixa till håret efter påklädning- och byte, välja jacka, välja skor, välja väska, pudra över pricken på näsan igen, göra miner i spegeln, byta jacka/skor/väska, kontrollera pricken på näsan, börja lämna-lägenhet-ritual (kolla kylskåpet, kolla strömbrytaren till tv, kolla spisen, kolla vattenkokaren som måste vara urdragen) x 2 --> redo att lämna lägenheten.

Nu: har jag byxor på mig? Om Ja --> redo att lämna lägenheten

Kommentarer
Postat av: Pernilla P

Haha, låter som en oerhört skön förändring! Tror jag måste skaffa barn så man slipper bry sig så mycket om dessa "onödiga" petitesser :P
Bara denna ångest över klädval, skulle jag gärna hoppa över.

Svar: Ja gör det! Så kan vi gå ut i våra byxor tillsammans.
Eelyon

2013-07-10 @ 15:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0