Inte alltid klyftig

Ibland kan jag förundras över vad svårt man kan ha för vissa saker.

Jag kan t.ex. räkna ut medicinering ut från de mest avancerade former med halveringtider och förbränningskoefficienter men när det kommer till att räkna ut hur mycket tyg jag behöver till att sy ett lapptäcke, ja då står det helt still.

Ex. : Lapptäcke (förenklad version - för barn i andra klass):
E ska sy ett lapptäcke. Täckets totala area är 160x100 cm. E har valt ut 4 olika rullar med mönster, och bredden på varje rulle är 135 cm.

Hur många cm ska E köpa av varje rulle? 

Jag har ingen aning om vad jag ska göra.

Det är ju egentligen så enkelt, men jag åker liksom på första bästa tankevurpa och sen kommer jag aldrig ur den igen. Sen kommer oerhörd frustration på detta och så ligger jag i min vurpa och är otroligt irriterad, för det borde ju vara så enkelt! Hur i hela friden kan det vara så svårt för mig?!

Jag har därmed kommit fram till 3 alternativ:

1. Sluta sy saker
2. Börja producera egna tyger i egenhändigt valda bredder
3. Alltid köpa tyg på den längsta ledden (vilket skulle leda till att jag behöver ett extra rum för att förvara spilltyg i)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0