Plöh.

Jag har ont i fingarna. Att skriva primitivt med hand och penna och papper sliter på en. Märkte jag efter 10 sidor handskrift om embryologi. Och jag är inte färdig än. Plöh.

Gastrulation, Notochord, primitivfuren, ectoderm, oocyt, primär follikel, kropsstilk, ovalution,  Heusers Membran, Hypoblastceller, uteroplacentella kretsloppet, Spermatoogenesen, mesoderm, differentiera, amnionhulen, Blastocyst, Gameterer, meiose. För att nämna några. Så äckligt många nya ord som jag inte hade en aning om att de fanns. O det är bara ett ämne i denhär delkursen.

Jag börjar bli någon slags dansk-svensk-norsk-latinsk-engelsk-hybrid. Ibland när jag öppnar munnen ramlar det ut någon oigenkännlig rotvältska som gör alla stum av förundran. Förutom danskarna då, eftersom hela deras språk är en enda stor rotvältska.

Jag har förresten lugnat ner mig i min irritation så den ligger inte längre högst på prioritetslistan. Men den ligger fortfarande därunder.

Andra terminen känns som en avlägsen galax. För att inte tala om tionde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0