Blä

Nu är jag lite sur så jag ska passa på att gnälla lite. Förhoppningsvis ska det låta sådär tragiskt-roligt.

Jag är Jätte-jätte-jätte-jätte less på att bo här. Vad i hela friden gör jag här? Det är så förbaskat tråkigt och jag är så less på att jobba på det där invalida dårstället (för tro mig, ibland blir människors idioti inte bara roligt utan riktigt förbannat irriterande).
Jag minns den gamla goda tiden, när man fick gå i skolan och träffa allt roligt folk varje dag, även om det innebar att man fick släpa sig upp i ottan för det. Det var det värt! O man fick gratis lunch, så slapp man iaf den huvudvärken.

Jag känner mig ensam på nåt vis. Solen går upp och ner som en jojjo och jag sitter bara och tittar på, hinner ju inte ens blinka innan den har dalat och stigit igen, så man blir förvirrad till att inte bara veta vilken dag den är inne på, utan vilken vecka. Jag hinner inte göra någonting, tiden bara rinner iväg och jag hinner inte ens smaka på den. Taskigt.
Men samtidigt så vill jag bara att tiden ska gå. Häromdan fick jag svar från universitetet i Danmark att de mottaggit min ansökan, jag höll på att hoppa ut ur fönstret av glädje! Så nu har jag placerat det mitt på köksbordet bland blommor och frukt så jag kan se det precis när jag vill (och inte vill). Mycket bra.
Observera att detta inte betyder att jag kommit in i Danmark, utan bara att de nu går igenom min ansökan. Greger tittade jättekonstigt på mig när jag kom dansandes till jobbet den dagen, och sa att han var STARKT orolig för vad jag skulle komma att göra om jag faktiskt kom in. Det är jag också ska jag säga, antagligen kommer jag danska nakenlambada genom hela Sveg. Men det är det värt! (Då får jag ju verkligen en anledning till att inte få för mig att komma tillbaka hit).

Kommentarer
Postat av: Emilia

Usch, forstar kanslan, Sveg ar inte intressantaste stallet direkt. Men nu har du ju planer och allt, och sommaren och varme kommer snart... Var glad att du iaf vet vad du vill plugga. Sjalv har man inte den blekaste:/ Lovar att ringa nagon dag. Har bara haft fullt upp helt enkelt. Kram pa dig vannen!

2008-03-19 @ 19:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0