Kaka

Nittonde juni bidde visst omvandlad till 2:a augusti. Tomato Potato. Nu är jag iallafall här. Fast jag höll nästan inte på att hitta hit, eftersom jag inte kunde hitta till inloggningssidan en gång. Då kan man ju fråga sig om mina läsare kan hitta sig till min spartanska blogg? Mjaja. Den här gången skriver jag väl ändå för att få gnälla av mig lite.

En kaka vill jag ha. En smarrig en som kan sätta smaklökarna i förlöjligande dans. Hur nu det ser ut, men jag kan föreställa mig att det ser förfärligt töntigt ut. Men roligt.
Och gott! Tänk å få sätta tänderna i en fransk chokladtårta, en cheesecake, en apelsin&chokladkaka eller varför inte en blåbärs&kokosbulle. Eller en chokladboll! Ojojoj! Suget i tarmen når oanade höjder på richterskalan.
Problemet är att jag är sinnessjukt lat. Här sitter jag i min soffa och det enda jag förmår är att googla runt på lite kaffebrödsbilder. Men huvvaligen så goda de ser ut, jag blir nog ett stycke omfångsrikare bara av att titta på dem. Alltid något!

Den sista kakan i dendär Fyr-radiga bildraden påminner om min Hennes Kungliga Vänlighet Emilia och mig som bakade en hel plåt av dessa små oskyldigheter och satte i oss alldeles själva under en helg. Det var en god helg.

Detta enorma sötsug får mig även fortsatt att tänka på Emilia som har födelsedag om en sisådär tre dagar! Där brukar man alltid kunna gnåla åt sig en plåt kakor från det ofantliga kakskafferiet. Och vilken fest det alltid brukar bjudas på! Det var gamla goda tider det. Sådär, fick jag klaga av mig lite på det också. Emilia brukar även ha en förmåga att klämma fram de godaste cheesecakes', sssmmmmrumschs! För att tala klarspråk.

Men tillbaka till kakan. Efter dagens träningspass är jag som vanligt enormt fysiskt trött och tillsammans med min tidigare lathet kombinerat med att netto har stängt om söndagen så att jag måste släpa mig hela vägen till fakta ,så ser jag att mina chanser för att få sätta tänderna i en chokladig, krämig, syndig så man blir grön och njutningsfull (men oskyldig) liten kaka bli allt mindre. Suck och stön.

Nu ska jag fortsätta drömma mig fetare. Gör du detsamma vettja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0