Hyllning och Snusmumrikan

Tjopp tjoflöjt och va segt det var att komma igång med pluggerierna idag.. Kom på mig själv att fortfarande ligga i sängen när klockan började slå framåt halv tio och drömma om en wiikonsol. Så nu har jag surfat runt på nätet, pratat med papi (åååh vad jag längtar hem!), hittat en apelsin till frukost och nu finner jag mig sittandes skrivandes här. Pluggerierna är fortfarande postponerade...

Jag tänkte börja med att hylla en av mina senaste förvärv i bokväg:
                   
Har du någonsin problem med att sova? Ligger du och stirrar i taket när nattens timmar för längesedan trängt sig på eller är du bara i behov av en tvåtimmars powernap när solen skiner som starkast? Är du en av dem som har sömnsvårigheter efter 15 koppar kaffe och 10 timmars sömn? Då är denna bok något för dig!
Den garanterar dig uttråkigheter i 391 sidor, samtidigt som den lovar dig sömn inom de närmsta 15minutrarna efter att du öppnat den, hur mycket du än kämpar emot. Och det bästa av allt, du minns aldrig vad som står i den!

Så, är du en av dem som är i desperat behov av sömn? Då är det din stora lyckodag att inhämta denna bok hos mig! Skynda dig, innan någon annan John Blund förnekad människa hunnit före dig!
Obs! För eventuella skador som bitmärken eller andra irriteranderelaterade skador på boken ansvaras ej!

Igår spenderade jag lördagskvällen med att klä ut mig till Snusmumriken
 
                                  
Det var roligt. Jag måste säga att Snusmumrikan är mycket snyggare än Snusmumriken! Se där, det visste ni inte! Men nu vet vi också att Snusmumrikan är en bra utklädning ifall man skulle råka sig gå på maskerad. Tyvärr, eftersom mina armar inte kan nå att placera kameran men är drygt 70cm ifrån mig så är det dåligt med helhetsbilder. He få bli en annen gang.
Men jag gillar när detdär kreativa humöret faller på. Det där humöret när allting-bara-klaffar-och-kreativiteten-sprudlar-och-koncentrationen-ligger-på-topp. Då när bara de bra idéerna finns och allting blir av superkvalitét. För att säga det kort.

Men så ja då vet ni vad man spenderar lördagskvällarna i Odense med om man är en Påvlis!

Jag längtar till sommarens sötbrödsdagar med fest, skratt, lust och lat. Jag ser sommaren bre ut sig som ett stort lakan med nöjen. Kom till mig!

Och så vill jag ju ha en Wiikonsol.. Och eftersom jag har en förkärlek till påhittade figuerar så kan vi  också addera Snusmumriken till vill-ha-listan..

Kommentarer
Postat av: Näni

PÅL! var är duu? sverige? I need to see you, to hug you, to talk djupa väldigt seriösa men samtidigt seriösa samtal with you..! To busa with you! Har tänkt på dig hela veckan. hinner vi ses innan du försvinner till danmarket igen? Jag är i hede till på måndag så är du hemma i härjedalen, hör av dig! Krams

2009-06-18 @ 21:13:18
URL: http://spillra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0