Blötdjuret

Ja är det inte tentor, allmän trötthet eller varför inte mat eller chokladbrist så ska jag nog hitta anledning att få böla av mig lite ändå. Idag består detta av bokläsande.

Då karaktärerna i vanlig ordning befinner sig i totalt motstridigt kaos med varandra, mest begrundat på missförståelser och att de inte pratar, befinner sig mitt inre i uppror då jag måste lyssna till bådas jämmer och elände. Jag läser och läser och vill komma fram till den punkt där de försonas, men det verkar som om vi inte nått bottnen ännu. Detta resulterar ju givetvis i att blötdjuret jag som i min övrigt ganska fullkomligt obekymrade värld ligger å snyftar och klynkar i soffhörnet. Och så får jag ont i huvudet också.

Annars har dagen bestått av idel husmoderlighet då jag tvättat varenda tygplagg jag har, handduk som tröja, och de trängs nu allesammans ute på balkongen i ett mindre blåsväder. Hoppas de klamrar sig fast, annars kan det bli lite kläder att ha på sig imorgon, då det återigen startas upp med skola.

Ooooh vad jag kände att huvudvärken tog till när jag skrev det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0