Sjukling

Jahapp, när man är intet ont anande så slår det värsta halsontet till med buller å bång. Känns som om min strupe vittrar upp inifrån och ut, alternativt att någon försökt strypa mig, så idag har det införskaffats smärtstillande för halsen på apoteket. Små söta sugtabletter som mest gör att man domnar bort i tungan. Men det kanske gör att man får lite lugn å ro om natten.

Inte för att jag hade några problem att sova igår direkt. Släpade mig hem från en omtentan (muntlig, som jag väste och häste mig igenom) för att decka nedbäddad under tre täcken med en medeltemperatur omkring 39grader i kroppen. Detta var vid kl. 19 och sen sov jag till kl.07, varpå jag steg upp, tog en dusch, vilket var så kraftansträngade att jag gick och la mig igen och sov till 10.30. Sen dess har jag legat framför tv:n hela dagen å sörplat på buljong medans jag tittat mig igenom samtliga extended-version av Sagan om Ringen. Fast jag fuskade lite då jag skippade andra skivan av Sagan om de två tornen, men jag tänkte att det är ju så mycket krig i trean så jag får nog så jag klarar mig. Och det fick jag!

Som grädde på moset kan jag berätta att jag fick mer än godkänt på tentan som jag trodde hade gott åt skogen, vilket är fantastiskt intressant. Man kanske helt enkelt skulle sluta plugga, för då får man bättre betyg än om man faktiskt pluggar. Men så stressad å pressad som jag är lär väl den filosofin aldrig fungera. Dock börjar jag bli väldigt trött på skolan, så vi får väl se hur länge jag härdar ut med dethär. Kanske känns det bättre när solen kommer fram igen.

För idag såg jag hur solen smälte isen och snön på mitt fönsterbläcke, och visst var det en förträffligt värmade syn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0