Tävä

Jag har nu börjat repa mig, iallafall i halsen, men denhär konstiga svetthinnan av feber och sjukdom vill inte riktigt släppa från min hud. Spelar ingen roll hur många gånger jag duschar och skrubbar och tvålar och tvagar, 2 minuter efter att jag klär på mig nya fräscha kläder är den där igen. Bläsch.

Så jag har aktivt undvikit skolan och spenderat mina dagar framför tv:n. Där har jag uppdagat att "lilla huset på prärien" faktiskt inte är så illa som man tror! Iallafall inte om man är sjuk och det på andra kanaler bara visas OS och nyheter.. Fruktansvärt tråkiga saker, alltså. Jag har faktiskt gått så långt att jag tillochmed har tittat på family guy! Och då är det är illa skola de saliga veta!

Idag är det väl egentligen inget fel på mig, men jag verkar ha fastnat i en dålig vana. Tv-tittande var väldigt latigt och skönt, upptäckte jag. Rimmar illa med skola. Men jag tittade faktiskt på min to-do- list över skolarbete idag, vilket är ett framsteg, men baksteget blev att jag inte tyckte den var tillräckligt lång ännu för att inte kunna skjutas upp till imorgon. Får se hur länge den filosofin fungerar.

Dock börjar jag få små kicks av att vilja börja leva igen. Komma ut, se folk, göra någonting. Men först måste jag se till att få bort denhär vidriga kallsvett-hinnan, och hittills har det ju inte fungerat. Och så är jag lite fundersam över hur det kommer gå där ute på prärien imorgon, så kanske skulle jag vänta lite till tills to-do-listan har blivit tillräckligt lång...

Sänder en extra sjuk-svettig-kall-kram till Näni (aka Hannah- det brukar iaf hennes mamma kalla henne ibland) som ligger i Gävle i samma våndor, en go kram från min förkylning till din!

Nu: Top Model på Tävä. Så jag har inte tid med er längre. Adjö!

Kommentarer
Postat av: Näni

Jag tycker att du ska vara glad över att ha en fungerande dusch och prärienflickorna + desperata flickorna på din danska tv.. här får jag glo på sjunde himlen och pantertanter liksom. och till råga på det så gick min duschslang sönnder i måndags då jag skulle duscha och tvätta ur helgens stekos ur håret. slangen bara sprack :( och inte har jag orkat mig ut i snövädret för att skaffa en ny. Eftersom man brukar vara så fräsch då man är sjuk piffar bara stripsdoften upp det hela. najs. Men en snorig kram right back at ya honey.. ;)

2010-02-18 @ 20:31:51
Postat av: Näni

ps. är de dålig tv finns ju alltid film. jag såg chocolat idag, men hade ingen chocolat att äta så de gjorde inte saken bättre och jag fick en till anledning att tycka synd om mig själv.. ;(

2010-02-18 @ 20:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0