Fjanuari

Jag undrar vad som egentligen hände med november och december. Jag tror de tog semester förra året. Det finns säkert en lapp någonstans där det står "Åkt till bahamas, åter i 2010 // November och December".

Det där radarparet alltså. Oktober fick stanna hemma och hålla ställningarna. Jag önskar dock att de hade tagit mig med. Alla vet ju hur dålig jag är på att hålla ställningar, så det är ingen idé att lämna mig!
Sitter just nu och drömmer om att byta ut många tusenlappar mot en veckas stranduppehälle. Men det var tydligen inte bara pengar man skulle ge upp för en sådan sak, utan tiden skulle bidra med sin beskärda (tydligen ett ord av okänt ursprung, antagligen en felböjning och borde heta beskurna, enligt google) del och den var tydligen upptagen.

Annars händer inte mycket. Mastodonttentaplugg inför fyra tentor om en sisådär 9 dagar. I övrig kuriosa kan jag berätta att den fantastiska klänningen som jag fick oanade pengar till att beställa och som skulle ta min snygghet till oanade höjder var ett stort snett felköp. Jag hade tydligen glömt hur postorder fungerar. Postorder luras och är så billigt att man inte orkar skicka tillbaka eländet. Det har alltså bara till funktion att leverera garderobs- och galgekrävande material. Note to self: Du ser inte lika snygg ut i dedär kläderna som hon på bilden! Å sen kan man alltid glädjas åt att hon ser antagligen inte så snygg ut i dem heller, egentligen.. Jag antar glädjeligen och utan vidare argumentation att hon är storretucherad. Eller så har de dragit till med en gammal herdelig klädnypa.

Annars har jag haft djävulska upp-och-ned- gångar på hormonfronten på senare tid. Det är eländigt, jag gillar inte att vara som alla andra men det är tydligen precis det jag är. Skulle behöva en klapp på huvudet och en lektion i att jag är fruktansvärt unik.

Så mellan alla papper och pennor sitter jag alltså och drömmer om ljuvare tider. Inte helt olikt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0