Lättroad

Idag kl. 06.18 började dom. Jag försökte envist och tappert blocka ut det med hela min förmåga men efter 10 sekunder gav jag upp. Får man göra såhär?! På en självaste lördag?!

Är det inte grannar som har fest eller skrikande barn, så är det fyllisar eller fjortisar på gatan eller lastbilar med tusen ton last som står och brummar. Men en lördag morgon kl. 06.18 kunde man ju tro att man skulle få sova ifred. Ack så fel jag hade.

För då startade de asfaltsslagborren (eller vad det nu heter) för här skulle det grävas ett hål. Envist körde de ner den i astfalten så hela byggnaden vibrerade. Jag trodde under mina första vakna sekunder att jag skulle börja gråta (jag är ju lite känslig av mig sådär på morgonkvisten) men pluggade i öronpropparna (trots att de är lite för stora och sticker ut utanför örat så man inte kan ligga på sidan utan att öronproppen penetrerar hela huvudet) och funderade på hur mycket straff man skulle kunna åka på för att ha kastat ägg på vägarbetare. Med hämndtankar i sinne somnade jag (halvt) om.

Nu har jag släpat mig upp och ätit frukost samtidigt som jag tittade på de tjocka männen som grävde ett hål i vägen med världens mest coola traktor. Den kunde allt! Och den var så himla precis på millimetern! Flera gånger höll jag på att sätta flingorna i halsen då jag trodde grävskopan höll på att köras in i huvudet på någon nere i hålet men alla arbetare arbetade på som vanligt med denna smidigt styrda grävskopa viftandes runt huvudet.

Det är väl bäst att vara lättroad, man har väl som mest roligt då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0