Ekologiska tomater

Efter att ha köpt en bok om huden, som tyvärr visade sig innehålla en massa saker jag redan visste (vilket får mig att undra hur många mer saker jag vet om som jag inte vet om) men iallafall kunde friska upp mitt minne, bestämde jag mig för att ge de små röda illbattingarna till (grön)sak en ny chans.

Jag styrde kosan mot butiken och mot den ekologiska hyllan, sen boken dessutom talade så väl om ekologiska produkter att jag blev smått hjärntvättad och euforisk av att göra en god sak för dyrare peng, tog mig hem, sköljde och skar mig en itu och HOWJODELIPOW! Vilken smakexplosion! Här kan jag verkligen deklarera att jag missat något i mitt strax över 20- åriga liv! Det får mig att undra vilka mer frukt och grönsaker jag diskriminerat och som nu väntar på att bli upptäckta. Den ekologiska grönsakshylla är garanterad ett återbesök.

I övrigt börjar jag (redan) lida av ensamhetstress sedan t.o.m. min norska E övergett mig och åkt hem till Norge, det har nu kommit så långt att jag börjar prata med min spegelbild (min spegelbild är därför otroligt avundsjuk och vill gärna smaka de goda tomaterna sen jag högt och tydligt deklarerat smakupplevelsen av tomaten för den).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0