Paus

"And I will add some happily cheerfull erazers to, but they're not as happy as you'd think because they were rescently found by the pencil- sharpener standing in line for suicide"
Aaaah, Lorelai Gilmore makes my day.

Idag har jag idogt pluggat, tränat, jobbat (mjäe, men jag var iaf dit och avlevererade ett skema), lagat mat... Ingen ände på bravaderna alltså!

Så när jag nöjt avslutade dagens studier med en förvånandsvärt utmattad hjärna med endast 4 ogjorda sidor av dagens dos lärdom, insåg jag att jag visst skulle ha gjort tio sidor till utöver de 21 jag gjort (21-4, alltså) och gav upp hoppet, som jag visserligen redan lagt ned eftersom jag lagt ner studierna innan mitt bakslag (ett bakslag på bakslaget!). Jag kommer aldrig lyckas göra något i tid.

Upplagt 21.02. Reviderat 21.04
Äääh sorry det där blev ju så mjäkigt så det måste ju bara göras om.

"I'm bored! Shall we go get some icecream?

-mom, I'm studying

- Ya, but I'm talking the icecreamtalk here

- Have some pizza

- But it's cold!

- Put it in the microwave

- But that's not the same!

- If you let me study now I will play with you this weekend

- REALLY? Can we go to that shoesale? Will you help me push people away and prevent them from taking my shoesize?

- I'll even offend them for you

- okay deal! ....... I'm sorry I'm not quite sure were this leaves us on this whole icecream- issue....?

- Gaaaarhg!

Lorelai Gilmore could've been me.

Idag har jag skrivit, ritat, lyssnat, räknat, funderat, cross-trainat, tyndlyft, situpsat, cyklat fram och tillbaka till jobbet, cyklat fram och tillbaka till skolan, skrivit ut ett skema, fixat adress till en stol, lagat en FAN-TA-STI-SK lax-lasange-gratäng och alltsammans på att endast sörplat i mig två sippar av någon annans kaffe (plus en och annan mumsbit).

Så när jag i fridfullt humör avslutade dagens bravader, med endast 4 ogjorda sidor av 250, upptäckte jag att jag uppfattat saken fel. De en miljon sidorna jag gjort idag skulle tydligen ha varit gjorda igår, och tio andra sidor ska vara gjorda tills imorn, och på torsdag ska ytterligare tjugosex sidor vara gjorda. Så vid fredag kommer jag ligga en triljon sidor efter och vi är redan på andra veckan. En ganska bra dag, alltså.

Sådär, mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0