Revolt

Har ni tänkt på, hur människan alltid envisas med att göra revolt mot sig själv?

Inte bara det faktum att gammalt skall ut och ersättas med nytt och det som var rätt blir så småningom fel och dess raka motsats (eller nära därtill) blir det nya dogmat. Nej, det gäller också på individnivå (och alla nivåer däremellan?)

Ta mig som exempel. Ett tag i mitt liv var grönt den värsta färg som kunde ha skapats. Jag kunde knappt gå ute i det somriga Sverige bland skinande gröna gräsmattor utan att kväljas. Sen, över en natt, slog jag revolt och fann det nu obeskrivligt snyggt. Efter det uppstod min fina samling av gröna grejer i alla former och färger för mer eller mindre användbart bruk.
En annan liknande revolt hos mig skedde nyligen där min fullkomliga avskyvärdnad för midjekjolar, som jag ansåg fick vem som helst att se ut som en bredhöftad gammal kärring utan någon som helst form för stil, slängdes överbord och jag äger nu ett flertal kjolar (och även byxor) som aktivt upprätthåller balansen för uppdragna byxor vs hiphopare. Och på tal om hiphopare tycker jag att hiphopstil är bland det fulaste, mest oseriösa, skabbiga beklädnad som finnes. Kanske skulle jag inte bli förvånad ifall jag börjar gå omkring i baggy-jeans och kepa 24/7 om några år?

Annars kan jag klart deklarera att Daft Punk har blivit en nygammal go favorit! Efter att ha varit på bio och sett "Tron Legacy" i 3D är jag fullkomligt såld (Japp, jag är en nörd - den som inte vet det, känner mig inte).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0