En missnöjd smitis

Pjuh, nu tog jag mig en paus. Efter att ha varit på IKEA hela dagen igår och botaniserat möbler till ett halvt infanteri känns det som om jag inte gjort något annat än skruvat skruvar utan skruvhuvuden och läst överpedagogiska instruktioner. För övrigt skrattade jag gott i säkert tio minuter åt den ytterst lessna tecknade gubben på IKEA-pedagogik-instruktionen som skulle simulera att man gjorde fel. Det är nästan så jag måste klippa ut den och hänga upp den på kylskåpet.

Så nu när J stängt dörren till sovrummet för att skruva garderob tog jag mig en smygpaus för att berätta något tråkigt som hände igår.

Och det är inte i närheten så dramatiskt som det låter. Det var bara det att av de 18 paket som skeppades till vår lägenhet igår var det bara 17 som kom fram. 1 stycke Bjursta matbord har alltså kommit på vift. Kanske får jag ett vykort någon gång med bildbevis på att matbordet är ute och besöker Eiffeltornet, lutande tornet i Pisa Vatikanstaten. Matbord kan vara riktiga globetrotters har jag hört.

Hur som helst tänker jag åka på IKEA imorgon igen och sätta händerna i sidorna ungefär såhär:

Så ska vi se om de inte kan skramla fram ett matbord ögona böj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0