Kebnekaise - Del 3

Mjaa något försenat (måste jag ju erkänna) kommer då den lilla uppföljaren till mitt bokstavsmaraton i kebnekaiseberättandet. 


Då mina knän pajat och jag haltat upp och ner för de små backarna vid fjällstationen samt gett mig ut på en prövande tur för att titta på jättegrytor (där jag förväntade mig JÄTTEgrytor á la 15m i diameter och 200meters djup) som inte alls var så jätte (ungefär 1m i diameter och 2m djup) bestämde jag mig i halv fylla och villa (det fanns vin på fjällstationen) för att flyga helikopter hem.

Vilket var astufft! Det var som att simma i luften och jag bättrade betydligt på mina poäng i coolhet (jag är dock inte lika cool som den kvinnliga helikopterpiloten - men ändå!)


Vem det var som grät av förskräckelse, höjdrädsla och nervositet innan helikoptern flög iväg har jag ingen aning om vem det var. Nope, ingen aning alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0