Le petit mountain le kebis - Del 1

Aah oui. Under min fantastiska Augustiledighet smet jag mig inte bara till Tyskland i en vecka (som ni får höra om senare) utan också upp på Sveriges högsta lilla berg, Kebnekaise! Jag tänkte här bjuda på en kavalkad av bilder som berättar om resan upp till Kebnekaise fjällstation.

För det första måste man åka en quatriljon mil för att ens ta sig i närheten av att kunna gå till Kebnekaise fjällstation. Detta innebär också att man måste passera polcirkeln, vilket givetvis dokumenterades:



Sedan somnade jag en aning och när jag vaknade upp hade J smitigt in på en mack, köpt godis och ätit upp alltsammans utan att bjuppa på ens litegrann. Jag fick lukta på pappret.



Sen somnade J på en av våra värdelösa, impulsköpta nackkuddar



Och efter många om och men och trehundra år senare och femton miljarder mil färdade var vi hur som helst framme vid vägen slut. Bokstavligen. Där var det bara att slita på sig packningen och fortsätta till fots



Och dethär med till fots var det några som tog bokstavligen



Men glad och redo var jag



Och vyerna var vackra



Så jag hoppade av lycka


Frän hoppbild! Vilken också visar vilken dynamik mitt hår har börjar pyssla med sen det blev klippt: Att stå rakt upp!

Sen blev jag lite kär i ett berg


Sen blev jag klämd mellan två stenar



Men jag anpassade mig snabbt



Och hittade snart fler par skor



Och vackra vyer


Och en skitcool sten som så ut att passa oroväckande väl in i hålet i klippan 100 m ovanför



Fick lite tid att meditera över saken



Och posa över saken



Och rätt var det var så var vi framme!
Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0